Salam sejahtera..Berita kesihatan lagi pada hari ini...

AWAS,UMUR PENDEK JIKA BERAT BADAN MELAMPAU!!!!

Hmmmm...dalam melayari info di internet ni, banyak je berita pasal kesihatan yang membuka minda saya untuk berkongsi bersama2 rakan sekalian..mungkin tidak sempat untuk kalian melayari internet di waktu peperiksaan dan masing2 sibuk dengan hal masing2...oleh itu, blog ini adalah info untuk kesihatan dan cabaran untu sesiapa sahaja yg mahu SIHAT dalam erti kata BEBAS DARI LEMAK DEGIL dan SLIM!!!

Oppsss....apa kaitan dengan syanie?

Utk membaca kisah lanjut drpada harian metro...ttg masalah dan langkah yg syanie lakukan utk menguruskan berat badan...sila klik link di bawah..ini sumber dr kosmo online..bkn saya yg mereka cerita...cuma di sini ruangan utk berkongsi pendapat dan bercerita dgn anda semua di luar sana...

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=1117&pub=Kosmo&sec=Rencana_Utama&pg=ru_01.htm

Hmmm...dah baca belum kisah syanie??

Daripada yg boleh saya rumuskan...(hehe..buat rumusan plak...) yelah xnak tulis panjang2 nti korang bosan nk baca..lepas tu tanya saya plak benda yg sama..baca dulu baru tanya..hehe

1) mula malu untuk bercakap dengan orang

2) tidak mempunyai ramai teman semakin rasa terasing dan tertekan.

3) Biarpun pandai dalam pelajaran, disebabkan oleh tekanan yang diterimanya, dia tidak dapat menamatkan pengajian di peringkat ijazah sarjana muda.

4) sukar mencari saiz baju, kasut dan seluar yang sesuai. Sehinggakan dia terpaksa membeli pakaian dalam di luar negara.

5) Apabila badan sudah terlalu besar, nak berjalan pun payah.

6) Saya sering merasa gementar untuk keluar dari kereta dan berjumpa dengan orang,

7) mereka yang berbadan besar juga cenderung menghidap penyakit jantung, asma, kencing manis dan darah tinggi

8) Saya pernah teringin menaiki Roller Coaster. Pergi beli tiket dan cuba duduk di kerusi Roller Coaster tersebut tetapi malangnya tak muat.

8 yg tersenarai di atas, (sy ambil drpd kosmo) adalah antara masalah yg syanie hadapi..tapi bukan saya nak memburukkan dia di sini...saya faham perasaan syanie kerana saya sendiri pernah mengalaminya..malah sewaktu parking kereta, saya takut! muat ke tak nk kuar, kan terkena kereta orang tak pasal2 kena sound free...siap haribulan kena bayar kesan calar...dunia2...

TAPI...syanie kini telah bernekad untuk menguruskan berat badannya..macam yg anda baca kt kosmo tu..sanggup dia membuat pembedahan gastric bypass...semata2 nk mengurangkan rasa lapar..untuk mengurangkan masalah kegemukan tue..

Hmmm....
-anda sanggup habis duit nak jalani pembedahan?
-anda sanggup nk operate badan anda?
-anda sanggup mempertaruhkan nyawa dalam menjalani pembedahan?
-anda sanggup mengambil apa2 risiko semasa dan selepas pembedahan?
-jika YA anda sanggup...teruskan..saya menghormati niat murni anda utk kembali SIHAT!

tapi...sekiranya anda TIDAK SANGGUP, hubungi saya utk mengetahui cara2nya...kerana sebagaimana yg anda lihat telah ramai yg berjaya termasuk diri saya sendiri...tak percaya silalah baca dan lihat testimoni yg telah berjaya di blog saya ini...jgn bimbang...
-TIDAK ada pembedahan
-TIDAK ada suntikan
-TIDAK perlu membayar harga setinggi kos pembedahan
-TIDAK perlu menahan lapar
-bebas menikmati makanan yg anda gemari
-100% semulajadi
-badan lebih bertenaga

Habis tu, apa yang perlu???
hubungi saya utk mengetahu langkahnya secepat mungkin...
email saya atau ym : marhaini_zie@yahoo.com

AWAS andai anda terlambat....risikonya anda tanggung...
pendek umur jika berat badan melampau...bkn sy yg kata..doktor yang merawat syanie yg berkata...tetapi berbalik kepada asal AJAL dan MAUT tetap di tgn DIA YG BERKUASA...

Fikir2kanlah utk kebaikan anda...
p/s: sama2 doakan supaya syanie berjaya mengurangkan berat badan dia dan kembali hidup seperti org normal yg lain..semoga dia ceria menjalani kehidupan seharian dia selepas rawatan yg dia lalui..

Hmmm...kalau la saya boleh jumpa syanie...saya nk syorkan herbalife...saya nak bantu dia secara semulajadi tanpa perlu menyeksa diri...tapi, mcm mne saya boleh jumpa dia...doa je la andai jumpa dia, sy bgtw..andai tak..sama2 doa semoga dia sihat..

kepada yg terbaca blog ni....jika anda ada masalah..JGN SEGAN utk hubungi saya dengan segera....

Sekian berita dilaporkan oleh SUE dari liputan kosmo 17 Nov 2009.