Misi akan diteruskan

Ni singgah sebentar nk berkongsi cerita…Nak dijadikan cerita hari tu balik kampung cuti raya…orang kampong terkejut tgk perubahan pada diri ku ini…bkn ape…dulu yg gemuk debom kate dak2 laki yg menggelarkan aku dulu…sekarang dah slim la dr dulu…hehehe…xde la slim byk sgt…seperti yg korang tgk kt gambar kt atas tue la…dulu nk pakai bju yg cantik2 pum susah…dah xmuat saiz..kate org mcm bungkus cempedak…tak bungkus cempedak, bungkus nangka…sekarang duit blh la nk pakai baju cantik2…ala…dulu aku dah biasa dgr…telinga dah lali…aku amik nasi sikit pum, ade dak laki kata mkn sampai xmuat pinggan, maklumlah waktu tgh gemuk…huhu….aku jln perlahan pum org kata gemuk sampai tak boleh jalan….kerdilnya diriku waktu itu….tiada siapa yg menyokong aku…ada sampai satu tahap, ade org malu nk mengaku aku ni hmmm…(sesiapa dlm diri die)..maklumlah gemuk katakan….susahkan bila gemuk…tapi bila difikirkan balik….bkn kita mintak jadi mcm tu pum kan? Bukan kita mintak tuk jadi gemuk?
Hari berganti hari, bulan berganti bulan…aku harus bangkit dari abad kejatuhan di jatuhkan maruah aku oleh orang yg menggelarkan aku gemuk…bg org yg menggelarkan aku gemuk dulu….kalian xsedar, kalian telah menghina ciptaan ALLAH SWT…

Siapa kata kita gemuk sejak dilahirkan…secara zahirnya cuba lihat…adakah bdk kecik yg dilahirkan terus jadi gemuk? Tidak kan? So..gemuk ni asalnya dari pemakan yg tak terkawal..ala…mls nk diceritakan panjang2 kat sini…korang cari je maklumat kt internet pasal obersity semua akan keluar…kalau nk diceritakan..mesti korang boring lak bila baca nanti..
cuba perhatikan perubahan pada wajahku...dulu lagi tembam...cuba tgk pipi..balik kampung asyik kena buli kt org kampung lak tu dulu-dulu..huhu...terkenang nostalgia lame...
gelaran budak gemuk!!!!! waaaaa
yg DULU kt tgh tue....aku amik gmbr sem ni je...sebelum exam...yg hijau tu plak..ntah bila amik lupa..tp selepas yg tgh kowt...yg hijau sedikit gelap dr tgh sbb aku byk kuar jumpa customer herbalife sekitar UM ni la...hehe..meeting herbalife ade gak aku g...
nk keje kuat ni....
Berbekalkan dgn ilmu yg aku amik…IJAZAH SARJANA MUDA SAINS BIOKESIHATAN, aku merungkai sedikit demi sedikit…knp kegemukan blh berlaku dan bagaimana aku gemuk itu blh di atasi…tapi semuanya sama je yg di baca dr mana2 artikel…
Utk diringkaskan cerita…knp aku kurus sikit dr yg gemuk debom dulu…senang aku cerita..aku wat exercise dan aku minum minuman yg mengandungi 55 jenis nutrient dalam satu hari…badan aku cukup nutrient, aku blh kwl lapar aku sbb bila minum air tu, aku rasa kenyang…aku blh bersukan, blh jogging tnp rasa cepat mengah…kpd yg terdekat yg mengenali aku…mereka tahu bagaimana aku blh dikatakan setiapp petang pusing UM….tp sekarang cuaca tak mengizinkan…hujan di sebelah petang…

Ade org tny, klu x senam tapi minum minuman tu je xpe ker? Jwpnnya xpe…krn teh yg disediakan…1 sudu teh itu bersamaan dgn 30 minit aerobic exercise..Ade org tny lagi…hbs tu, knp awk susah payah nk jogging…senang2 minum jer air tu? Jwpnnya…dgn berjogging…badan akan rasa lebih segar kerana peluh akan dikeluarkan dari setiap helai bulu roma…kalenjar peluh akan memainkan peranannya tuk mengeluarkan peluh…kalau minum air teh tu jer…air yg dikeluarkan drpd badan melalui kencing…Ade lagi org tny…xbahaya ke mcm tu? Ishhh…penat aku jelaskan…oleh kerana die dah jadi customer aku..beli product tu ngan aku…aku explain la kt die….aku ckp…secara saintifiknya..ia xbahaya…ia telah dikaji dan dibuktikan secara saintifik oleh pakar2 saintis yg terkemuka….aku bagi die website product nie www.herbalife.com . Nah….sape2 yg xpuas hati..korang tgk dan sendiri baca kt website nih..

Ade yg tny aku gak….xde side effect ke? Hmmm….mcm mne ye aku nk jwb….dah aku sendiri xrasa side effect nya….nk diceritakan..mcm ni la….dulu aku ade gastric….sekarang effect nya…Alhamdulillah dgn izin ALLAH gastric dah xde..dulu ade period pain..sekarang…Alhamdulillah dah xde…dulu baju besar….sekarang kena kecikkan baju…kena beli baju baru…itulah kesannya…kesan buruk plak ade yg tny….org yg suka bertanya die tny la…tny xsudah…mcm nk minum benda tu (herbalife product)…tp nk try gak….duk tny jer…last2….die dah amik dah…3 minggu 4 hari..turun 5kg…last2 aku gak yg die berterima kasih…bkn ape…aku guna ilmu aku tuk jadi health consultant tuk syarikat herbalife product Malaysia…hehehe…

Hmmm….ape lagi ye nk diceritakan..hmmm asenyer setakat ni dulu la….if anything u want to ask me….don’t b shy to email me…or if u know KUAZ, UM…pls feel free to visit me to know ur health condition….but…make an appointment first…If u dare to change,u decide urself! Takde org dilahirkan utk gemuk! Bila gemuk, takut nk terima kenyataan…tapi xnk terima cabaran tuk berubah…Jom same2 meneruskan perjuangan wahai sesiapa yg chubby di luar sana…Aku memahami perasaan kalian, kerana aku pernah mengalaminya….
hanya org yg gemuk tahu perasaan bila di ejek…
p/s: Orang makin tanya saya ape side effect die...sy jawab DUIT HABIS BELI BAJU BARU atau SEDIA tuk kena kecikkan SAIZ BAJU....